Anita Stojčevska: Komunikacija je umetnost poslušanja
"Pri komuniciranju je najtežje poslušati in slišati, zato je zame komunikacija umetnost poslušanja in razumevanja," je danes poudarila Anita Stojčevska, glavna izvršna direktorica SKB banke in Artemida 2021. V Primus klepetu* s Petro Juvančič, izvršno direktorico Združenja Manager, je dodala, da je pri komunikaciji managerjev ključno tudi to, da znajo z njo navdušiti in motivirati zaposlene, naj po najboljših močeh prispevajo k uresničevanju vizije in strategije podjetja ter doseganju rezultatov.
Pomembno se ji zdi, da se v podjetju, organizaciji vzpostavi dvosmerna komunikacija, zato sama enkrat na mesec vsem zaposlenim ponudi tudi možnost pogovora 1 na 1. Poudarila je še, da je komunikacija v zadnjih dveh letih negotovosti pridobila na pomenu: "Med pandemijo smo jo morali okrepiti, saj je bilo ključno, da smo najprej komunicirali s svojimi zaposlenimi, da so imeli takoj informacije iz prve roke in da so bila naša sporočila jasna in pravočasna." Dodala je, da je bil takrat ton v komunikaciji še bolj sočuten in pomirjujoč ter da so v svojih sporočilih še bolj poudarjali svoje vrednote in poslanstvo.
Meni, da ženske komunicirajo drugače kot moški, saj sta toplina in iskrenost pri njih bolj izrazni. Ženske so tudi tiste, ki bolj iščejo ravnovesje med zasebnim in poslovnim življenjem, zato je po njenem mnenju manj managerk na vodstvenih mestih. Pa tudi zato, ker premalo gradijo mreže, prek katerih bi postale bolj vidne.
Managerska funkcija je izjemno odgovorna in ker je tudi sama zelo odgovorna kot oseba, velikokrat stvari prevzame na svoja ramena, pravi. Zato je izjemno pomembno, da si med vikendi in prazniki vzame čas zase, za koncerte, mjuzikle, ples, dobro kulinariko in peko sladic. "Vse te aktivnosti so nek ventil, ki me sprostijo. Takega tempa, kot je med tednom, človek ne more zdržati, saj ne more biti ves čas v 6. prestavi. Včasih je treba dati tudi v ler in se odklopiti. Takrat, ko se sprostiš in so misli 'na off', pa se dostikrat kakšna zadeva tudi sama reši ali najdeš rešitev, ki je sicer ne bi."
Sama je prepričana, da za vsakim uspehom, tudi njenim, stoji ekipa. Zato svoje sodelavce ves čas spodbuja, da delujejo kot ekipa. Pri njih najbolj ceni timski duh, spoštljiv odnos do dela in sodelavcev, kreativnost in inovativnost ter odkritost. Trenutno imajo tudi v SKB banki, tako kot povsod drugod, izzive s pridobivanjem kadrov, zato še bolj gradijo na znamki dobrega zaposlovalca - med drugim vsak novo zaposleni dobi zaupnika, ki mu predstavi organizacijo in nove sodelavce: "Prihajajo nove generacije ali kot bi rekel Đorđe Balašević 'neki novi klinci', zato je nujno, da zgradimo most med vsemi generacijami."
Stojčevska sicer skozi celotno kariero, ki jo je leta 1995 začela prav v SKB banki, sledi načelu: "Delaj pošteno, s pozitivnimi nameni, kolikor največ zmoreš in pri tem ostani zvest svojim vrednotam. To je tudi tisto, kar opisuje mene kot managerko in osebo."
Celotnemu pogovoru lahko prisluhnete tu.
---
*To je bil zadnji v nizu klepetov, ki smo ga pripravili s Slovenskim društvom za odnose z javnostmi in ki napoveduje priznanje Primus za komunikacijsko odličnost managerjev/-k. Prijave nominirancev sprejemamo le še do tega petka, 22. aprila. Več