Manager leta 2020 je Enzo Smrekar, glavni direktor Atlantic Droge Kolinske
Upravni odbor Združenja Manager je za managerja leta 2020 izbral Enza Smrekarja, glavnega direktorja Atlantic Droge Kolinske in podpredsednika uprave za delikatesne namaze, Donat Mg in internacionalizacijo v Atlantic Grupi, ki je eno od vodilnih prehranskih podjetij v regiji. Priznanje smo podelili 24. septembra 2020 na Managerskem kongresu v Portorožu.
Združenje Manager Smrekarju podeljuje priznanje, ker dosega izjemne poslovne rezultate – dodana vrednost na zaposlenega znaša kar 102 tisoč evrov; je kompetenten in inovativen vodja, ki zagovarja trajnostni razvoj in je tudi družbeno odgovoren; močno je vpet v šport, predvsem v delovanje Smučarske zveze Slovenije, in je mentor številnim mladim managerjem.
Svojo poslovno pot je začel v Philip Morrisu, nato pa vodil podjetja Diageo – UDV, Smrekar Consulting in Drogo Kolinsko, od leta 2010, ko je uspešno izpeljal prodajni proces Droge Kolinske Atlantic Grupi, Atlantic Drogo Kolinsko.
Dodana vrednost na zaposlenega je bila lani 102 tisoč evrov
V podjetju, ki je znano po izdelkih, kot so Argeta, Cockta, Barcaffe in Donat Mg, so imeli lani 166 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje. Letos, kot kaže, niti epidemija covida-19 ne bo imela večjih negativnih vplivov na poslovanje. Izpad dobave hrane in pijače v gostinski branži so namreč nadomestili z večjo prodajo v trgovinah. Zato so ohranili vsa delovna mesta, zaposleni niso bili na čakanju, prav tako niso koristili državnih subvencij. O dobrem finančnem stanju podjetja pričata še podatka, da so imeli lani 26-odstotno čisto donosnost kapitala in 23,5 milijona evrov čistega poslovnega izida, kar je za 9 milijonov oziroma 62 odstotkov več kot leta 2015. V tem času so povečali število zaposlenih na 500 oziroma za 15 odstotkov. Dodana vrednost na zaposlenega je bila lani 102 tisoč evrov, kar je za 1,5-krat več, kot je povprečje panoge proizvodnje živil, in za enkrat več od povprečja slovenskega gospodarstva.
Plače zaposlenih za 44 odstotkov višje od povprečja panoge
Povprečna mesečna plača zaposlenega v Atlantic Drogi Kolinski je 2.061 evrov bruto, kar je 44 odstotkov ali 632 evrov več od povprečja panoge. Ob tem zaposleni že leta prejemajo enega najvišjih regresov in nagrade za poslovno uspešnost. Zavzetost zaposlenih se vsako leto izboljšuje – leta 2015 je bila 70-odstotna, lani že 82. V podjetju imajo vzpostavljen sistem razvoja kadrov, saj za vsakega zaposlenega izdelajo individualni razvojni načrt, poseben program pa imajo tudi za mlade talente. Ob tem izvajajo zunanja in interna izobraževanja, e-izobraževanja, razvijajo interne trenerje, izvajajo mentorstvo, t. i. shadowing in rotacije.
Skrb za zaposlene se kaže tudi v tem, da jim nudijo dodatne zdravniške preglede (npr. pregled prostate za moške in pregled dojk za ženske), omogočajo maksimalno ergonomsko ureditev delovnih mest, solidarnostno pomoč, sodelovanje na dnevu vrednot in športnih vikendih, spodbujajo in podpirajo razvijanje umetniških talentov in družbeno odgovorno aktivnost zaposlenih. Da se ti v podjetju dobro počutijo, priča več kot 40 športnih, kulturnih idr. klubov, ki so jih sami ustanovili znotraj družbe. Atlantic Droga Kolinska je bila tudi večkratni finalist in dobitnik priznanja Zlata nit, je starejšim prijazno podjetje, podpisnik Listine raznolikosti in prejemnik priznanja Vključi.Vse, saj ima na vodstvenih mestih kar 67 odstotkov managerk.
Smrekar izstopa s kompetencami in doseganjem rezultatov
Smrekar se zaveda, da je za rast podjetja nujno, da ima v ekipi ljudi, ki so na svojih področjih boljši od njega. Opolnomočenje, zaupanje in spoštovanje so zanj bistvene sestavine odnosov z zaposlenimi. Ti ga opisujejo kot izjemno kompetentnega, hitro učečega, radovednega in inovativnega vodjo, ki izstopa po doseganju rezultatov. Ob tem uspešno rešuje izzive, ovire pa zanj predstavljajo predvsem možnosti za kreativne spremembe. Je tudi bolj karizmatičen od večine vodij, ko so ga v 360°analizi primerjali s 40 tisoč managerji po svetu.
Je vizionar, ki je nenehno osredotočen na izboljšave, saj je prepričan, da s stalnimi inovacijami ustvarjajo dodano vrednost. V proces inoviranja so v podjetju vključeni vsi zaposleni, v podjetju pa 5 odstotkov prihodkov letno namenijo za raziskave in razvoj. Kako pomembno je vlagati v inovacije, dokazujejo tudi finančni podatki. Z novimi izdelki, ki so jih uvedli v zadnjih treh letih, so npr. ustvarili 12,7 odstotka prihodkov podjetja. Uspešni so tudi v tujini – 25 odstotkov prihodkov od Argete namreč ustvarijo na tujih trgih izven regije, z njo pa so prisotni na 33 trgih.
Usmerjenost v potrošnika in marketing sta gonilo razvoja
V podjetju mednarodni uspeh pripisujejo dejstvom, da izstopajo iz množice, presegajo ustaljene okvirje in sledijo lastnemu potencialu. Pomembno vlogo pri internacionalizaciji sta imela tudi marketing in usmerjenost v potrošnika, ki sta glavno gonilo razvoja. Z njima 'diha' celo podjetje, nenazadnje je dodatni del plače vsakega zaposlenega sestavljen tudi iz t. i. indeksa moči blagovne znamke. Še posebej tesno je z marketingom povezan razvoj. Vodja razvoja ni tehnolog ali inženir, ampak marketinški strokovnjak. Ta skrbi, da razvijajo samo tiste izdelke, ki odgovarjajo zahtevam in željam uporabnika oz. trga. S tako miselnostjo, načrtovanjem, inoviranjem, usmerjenostjo v kupca in odličnim marketingom je Atlantic Drogi Kolinski v enem letu uspelo prodati kar 150 milijonov Arget.
Smrekar je z Atlantic Drogo Kolinsko v zadnjih treh letih naredil ogromne korake: vstopili so v nov segment namazov (zelenjavni namazi, s katerimi odgovarjajo na prehranske trende), vstopili so na nove trge: Španija, Poljska in ZDA, v Izoli so odprli novo proizvodno linijo, imajo nov format embalaže, s čimer so povečali proizvodno zmogljivost, spremenili so recepture vseh Arget, ki so brez kakršnihkoli aditivov, njihovi izdelki pa imajo tudi BPA-NI embalažo.
Trajnost kot preplet ekonomskih, okoljskih in družbenih vidikov
Trajnost je že več let del poslanstva podjetja in jo razumejo kot preplet ekonomskih, okoljskih in družbenih vidikov. Odpira nove poslovne priložnosti in usmerja inovacije skladno s pričakovanji vseh deležnikov. Predvsem potrošniki, ki so alfa in omega delovanja Atlantic Droge Kolinske, zahtevajo trajnostni razvoj in trajnostne izdelke. Zato se v podjetju vedno bolj povezujejo z lokalnimi partnerji, razvijajo nove izdelke in nove embalaže. Barcaffè so npr. preoblekli v okolju prijazno folijo brez aluminija, ki je narejena iz plastične embalaže iz obnovljivih virov (iz sladkornega trsa, oljne repice). Pri proizvodnji te embalaže nastane za 63 odstotkov manj toplogrednih plinov, s čimer podjetje zmanjšuje svoj ogljični odtis.
Za Smrekarja je vpetost v širše družbeno okolje nujna
V Atlantic Drogi Kolinski se izjemno zavedajo tudi svoje družbene odgovornosti, za kar so lani namenili kar 1,24 milijona evrov, največ za šport in odpravljanje revščine. Letos so Republiki Sloveniji donirali 400 tisoč evrov za odpravo posledic epidemije covida-19, šolarjem so podarili 474 tabličnih računalnikov in 282 internetnih dostopov, za reševanje stisk otrok so namenili 50 tisoč evrov, svoje izdelke pa so donirali tudi bolnišnicam in številnim humanitarnim organizacijam.
Tudi Smrekar je močno vpet v širše družbeno okolje; je predsednik Smučarske zveze Slovenije, podpredsednik Olimpijskega komiteja Slovenije, član marketinškega sveta Mednarodne smučarske organizacije in član upravnega odbora košarkarskega kluba Cedevita Olimpija. Poleg tega je član nadzornega sveta Športne loterije, alumni Harvard Business School, certificiran coach in mentor številnim mladim podjetnikom ter managerjem v programih CEED, IEDC MBA, DMS in Amcham Young Profesionals.
Za svoje dosežke je prejel številna priznanja. Lani priznanje Best European Manager – Lifetime Achievement in Business za regijo srednje in jugovzhodne Evrope, leta 2018 priznanje IEDC Alumni Achievement Award, leta 2017 pa je postal oglaševalska osebnost leta.
O priznanju Manager leta
Priznanje Manager leta je eno od najbolj prestižnih priznanj na področju managementa v slovenskem prostoru. Z njim nagrajujemo vodilne slovenske managerke in managerje za njihove izjemne poslovne dosežke v podjetjih, ki jih vodijo. Njihove zgodbe so temelj, na katerem gradimo ugled managementa. Njihovi vzponi in padci so navdih in spodbuda ostalim managerkam in managerjem na njihovi poti med najboljše.