Managerka leta 2023 je Marta Kelvišar: Vse, kar pričakuje od drugih, dela tudi sama

28.9.2023

marta11
Odraščala je na kmetiji in izkušnjo s trdim delom razume kot privilegij. Poleg delovnih navad je pridobila druge vrednote, vztrajnost, iskrenost, poštenost in pogum, in naučila se je ljubiti in spoštovati naravo z zavedanjem, da ima vsak cikel »od setve do žetve« svoje zakonitosti ter da priložnost zamujena ne vrne se nobena. S to zavestjo deluje tudi na poslovnem področju. Foto: Andraž Kobe

V veliko čast nam je, da že dobra tri desetletja vsako leto podelimo priznanje Managerka/Manager leta in z njim nagradimo najboljše poslovne voditelje in njihove poslovne zglede. Zglede, ki vlečejo, navdihujejo in so smerokaz za prepotrebne premike slovenskega gospodarstva. Zglede, da postanemo ambiciozni, odgovorni, samozavestni in sodelujoči.

Med takšnimi zgledi je tudi letošnja Managerka leta. Poslovna voditeljica, ki pri obljubah pritiska na zavoro in pri dejanjih dodaja plin. Ker je prepričana, da so poslovni voditelji uspešnejši, če dajo več kot obljubljajo.

»Marta Kelvišar je zgled, ker je spoštljiva, načelna in brez predsodkov, ciljno usmerjena, upošteva mnenje drugih. Odlikuje jo kreativno razmišljanje, je izjemna v postavljanju strategij in trajnostnih ciljev,« sliko direktorice Kelvišarjeve ostrijo njeni zaposleni v Adrii Dom d.o.o. in jo podkrepijo s številkami o rasti podjetja v zadnjih osmih letih in nagradah ter z zgodbami o timskem delu, kakovosti in inovativnosti, odgovornosti in zavzetosti zaposlenih.

Kako jim je uspelo? Za začetek z ambicioznimi cilji Marte Kelvišar, ki je vodenje podjetja prevzela pred devetimi leti.

 

Od popolne preobrazbe do več kot trikratnega povečanja prihodkov

Digitalizacija, iskanje novih trgov, novi trendi in dizajni mobilnih hišic, mobilnih šotorov in modularnih hiš, trajnostna zaveza, napredovanje in razvoj zaposlenih, njihovo dobro počutje na delovnem mestu, iskreni odnosi in sodelovanje med zaposlenimi. Cilji univerzitetne diplomirane ekonomistke in pooblaščene ocenjevalke vrednosti podjetij Marte Kelvišar, ob njihovem boku pa nova strategija Adrie Dom d.o.o., ki je od leta 2017 del francoske skupine Trigano.

Rezultati pa: okolju prijazni in kakovostni produkti z vrhunskim dizajnom in višjo ceno, povprečna 20-odstotna rast podjetja v zadnjih osmih letih, modernizacija poslovanja, visoka organizacijska kultura, inovacije, v devetih letih so prihodke s 17 milijonov evrov povečali na skoraj 57 milijonov, dodano vrednost na zaposlenega so s 30.000 evrov povečali na 80.000 evrov. Adria Dom je tako na svoji 20 let dolgi poti lansko poslovanje strnila z vsemi rekordi. Ker jih na poti do cilja nič ne ustavi.

 

Trendovski, dizajnerski, trajnostni in visoko kakovostni produkti

Tudi epidemija covida-19 jim ni prišla do živega. Prav nasprotno. Takrat so po desni prehiteli vso konkurenco, ki je ustavila stroje, proizvodnjo, Adria Dom pa je ustvarjala in razvijala produkte. In v duhu Darwinove misli, da uspe preživeti samo tistim, ki so se sposobni hitro odzvati na spremembe in se jim prilagoditi, so pospešeno gradili okolju prijazne mobilne hišice, za katere so bili prepričani, da jih bodo prej ali slej prodali. Kupce zanje so kmalu našli na skandinavskem trgu, potem tudi na nemškem, ko so s takratno nemško kanclerko Angelo Merkel podpisali pogodbo za dobavo 252 mobilnih hišic. Z njimi je namreč nemška vlada reševala stiske ljudi, ki so jim poplave uničile domove.

In Nemčija je še vedno njihov pomembni trg. Pa tudi Italija, Avstrija, države Beneluksa in predvsem Hrvaška, kjer navdušujejo kot narekovalci smernic. Ker so njihove hišice in šotori visoko kakovostni, trendovski, dizajnerski in trajnostni. In ker ponujajo celovito rešitev, saj obvladujejo celotno verigo: od ideje do razvoja, nabave, produkcije, prodaje in poprodajnih storitev.

 

V Adrii Dom so zaposleni vselej na prvem mestu

In ker je Marta Kelvišar po besedah svojih zaposlenih vizionarska poslovna voditeljica, saj ima sposobnost predvideti uresničljivo, želeno in pozitivno prihodnost, kar ji uspe tudi v najtežjih in najbolj kritičnih trenutkih, je začrtala jasen cilj, da bo treba zaradi širitve trgov in vse večjega povpraševanja po njihovih hišicah in šotorih v Kanižarici pri Črnomlju prilagoditi organizacijo dela. Tako so uvedli delo v dveh izmenah, povečali produktivnost in število zaposlenih na 305, natančneje za 185 odstotkov, uvedli so vitko poslovanje in se znebili nepotrebnih stroškov, časa in sredstev.

V prvi vrsti pa so v ospredje postavili zaposlene, njihovo sodelovanje, učenje tako na strokovnih področjih kot o mehkih veščinah, mentorstvo, napredovanje in nagrajevanje, uvedli so srečanja med vodjo in posameznim zaposlenim s ciljem odpraviti motilce pri delu, napake, komunikacijske šume in druge netilce nebodijihtreba konfliktov. Adria Dom si je s tem zagotovila večjo zavzetost zaposlenih, v njenem spričevalu pa piše, da se želi kar 97 odstotkov zaposlenih razvijati, sodelovati in povezovati, kar jih glede na zavzetost zaposlenih uvršča med najboljša podjetja na svetu.

 

Investicije v trajnost, razvoj, raziskovanje, tehnologijo

Poleg v zaposlene Adria Dom zadnjih devet let veliko investira v trajnost (sončne celice za samooskrbo z elektriko, dobavitelji so 90-odstotno lokalni oziroma slovenski, zmanjšali so proizvodni ogljični odtis, njihovi izdelki so od 80- do 90-odstotno razgradljivi) in raziskovalno razvojno dejavnost. Samo lani so za razvoj 37 novih produktov investirali 2,1 milijona evrov.

In tu so še investicije v tehnološko opremo, za katero so v zadnjih štirih letih namenili 1,6 milijona evrov, od tega največ v digitalizacijo proizvodnje z digitalnim dvojčkom in vodenje delavcev s pametnimi urami, kar je skokovito povečalo produktivnost in jim obenem prineslo nagrado go digital za digitalni dvojček kot najboljši digitalni slovenski projekt. In nagrad je še za dolg seznam. Za poslovne, produktne in procesne dosežke, zaposlovanje in inovacije.

 

Od preobrazbe do slovenskih in mednarodnih nagrad in družbene vpetosti

Zlata nit 2022, nagrada za najboljšega zaposlovalca med velikimi podjetji, in najprestižnejša mednarodna nagrada red dot za X-line serijo mobilnih hiš v kategoriji Best of the best sta še dve lanski nagradi. In tu so še 4 zlata priznanja in 2 srebrni za inovacije v zadnjih petih letih, Marta Kelvišar je predlani prejela nagrado Gospodarske zbornice Slovenije za posebne gospodarske dosežke.

»Ker vodi s karizmo in išče rešitve, je odločna in pogumna poslovna voditeljica, ki postavlja trajnostne strategije tako za podjetje, zaposlene kot celotno družbo in hitro prepozna, katere inovacije so potrebne za razvoj, predvsem pa prepriča z izjemno energijo,« pristavljajo sodelavci Kelvišarjeve.

 

Na obzorju nova vizija, vredna 10 milijonov evrov

Direktorice, ki poslovanje gradi na temeljih vseživljenjskega učenja in to kaže z zgledom tako, da vsako leto postavlja razvojne cilje in istočasno poskrbi, da raste in se razvija tudi njen tim. In lokalno okolje. Zato Adria Dom podpira številne lokalne projekte, prireditve, posameznike, klube, društva. Od Kolesarskega kluba Adria, lokalnega Košarkarskega kluba Kolpa iz Črnomlja do več kot 20 lokalnih gasilskih društev, Rdečih noskov, kulturnih društev, perspektivnih posameznikov s kulturnim in športnim udejstvovanjem.

Vse za razvoj lokalnega okolja in ljudi, s katerimi rastejo in bodo rasli tudi v prihodnje. Pred Adrio Dom so namreč novi ambiciozni cilji. Podvojitev proizvodnih kapacitet in prometa. Zato so v zadnjih letih v industrijski coni dokupovali zemljišča, imajo jih 32 hektarjev, na njih bodo gradili nove proizvodne prostore, skladišča in upravno stavbo. Za investicijo bodo namenili 10 milijonov evrov, gradnjo naj bi začeli prihodnje leto, vizije Kelvišarjeve pa že dobivajo obrise.

 

Prihodnost je v podpiranju, mentorstvu, še boljši komunikaciji 

Ker se je treba v poslu kar se da hitro prilagoditi in še hitreje poiskati rešitve. In Marta Kelvišar se je med vodenjem Adrie Dom v tem že izkazala. »Spoštujemo njeno samoiniciativnost in odločen pristop k reševanju problemov, zato so tudi rezultati vedno nad planom,« razgrinjajo sodelavci, ki verjamejo, da bo njihova direktorica glede na gradbene trende, ko se izvajalci vse pogosteje soočajo s pomanjkanjem gradbenih delavcev, našla pravo pot za nadaljnji razvoj podjetja. Z novimi megatrendi, digitalizacijo, trajnostnim razvojem, povečano globalizacijo, spremembami v načinu razmišljanja in dela, povezovanju različnosti, privabljanju talentov.

Ključna bo namreč komunikacija, še bolj poudarjena pa bosta predvsem socialni vidik in čustvena inteligenca. In tega se Marta Kelvišar, ki prihodnost vidi v podpiranju in mentorstvu bodočih vodij, zaveda že danes.

 

O merilih ocenjevanja in članih komisije za priznanje Managerka, Manager leta

Katerim kriterijem so članice in člani komisije sledili?

Finančni sliki podjetja v zadnjih treh letih, vodstvenim kompetencam, prispevku kandidatke, kandidata k uspehu podjetja, skrbi za prihodnost. Opravili so tudi osebne razgovore s kandidatkami in kandidati, prisluhnili njihovim vizijam in strategijam, odločitev pa posredovali in v dokončno izbiro prepustili upravnemu odboru Združenja Manager.

V komisiji za izbor letošnje prejemnice priznanja Managerka leta so bili: predsednik komisije Aleksander Zalaznik, Tomaž Berločnik, Boštjan Gorjup, Petra Juvančič, Tjaša Kolenc Filipčič, Medeja Lončar, Marko Lukić, Aleša Mižigoj in Sabina Sobočan.