Vrednost kazalnika, ki predstavlja razliko med deležem pozitivnih in negativnih odgovorov podjetij glede trenutnih razmer, je lani v začetku leta ob koronskih omejevalnih ukrepih vztrajala v negativnem območju. Maja se je nato ob sproščanju omejitev občutno zvišala in s 7,7 točke vrhunec dosegla junija. Do oktobra je spet nekoliko padla, novembra pa se je začel štirimesečni niz izboljšanja indeksa, ki je februarja dosegel 6,7 odstotne točke.
Marca je ob negativnih novicah, povezanih z ruskim napadom na Ukrajino in njegovimi posledicami ter z naraščajočo inflacijo, na padec vrednosti kazalnika vplivala predvsem nižja raven zaupanja med potrošniki. Ta kazalnik je glede na februar upadel za 12 odstotnih točk na -33 odstotnih točk, k padcu celotnega indeksa pa je to prispevalo 2,5 odstotne točke. Kazalnik je bil tudi za 10 odstotnih točk nižji kot marca lani.
Vir: STA