Med direktorji spet vlada optimizem, a z zavedanjem, da nam brez prilagajanja novim tehnologijam, umetni inteligenci in digitalizaciji ne bo uspelo
Med poslovne voditeljice in voditelje se po dveh letih spet vrača optimizem tako glede rasti svetovnega gospodarstva kot rasti prihodkov, a pri tem se zavedajo, da bo takšen optimizem obrodil sadove le pri tistih, ki se bodo znali in zmogli prilagoditi in preobraziti zavoljo izjemno negotovih časov, v katere so nas med drugim pahnile negotovosti, kot so pandemija, vojne in podnebne spremembe.
Sporočilo današnje predstavitve rezultatov 27. PwC raziskave, opravljene med skoraj 5000 izvršnimi direktorji iz 105 držav, tudi iz Slovenije. V podatke se je poglobila Sanja Savič (PwC).
In kakšen je recept za preobrazbo? Da bomo kos kadrovskemu manku in ujeli korak s konkurenco, potrebujemo tako digitalizacijo in tehnološke spremembe kot umetno inteligenco, so si bili po predstavitvi raziskave enotni sogovorniki okrogle mize.
»Pri tem pa moramo graditi ne le na tehnološkem napredku, ampak tudi večji odgovornosti. Ne zadostuje namreč, da imamo dobro regulativo in zagotovljena evropska sredstva, če se postopek zatakne na uradih,« je poudaril Blaž Šterk, direktor družbe Interenergo.
Recept za lepši jutri pa ne tiči le v preobrazbi in večji odgovornosti, ampak tudi v povezovanju, sodelovanju. »Zakaj ne bi družboslovci postali podatkovni analitiki, ki so pri umetni inteligenci nepogrešljiv člen? Postanimo država z najmočnejšo bazo analitikov na svetu,« je pobudo za lepši jutri v naši državi predstavila Medeja Lončar, direktorica družbe Siemens v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji.
Da je odgovornost vseslovenski problem, je opozorila tudi Meta Lahne, direktorica Merkur zavarovalnice, ki obenem veliko težavo vidi tudi v preobsežni regulatornosti. »Prav neverjetno je, da se morajo slovenska podjetja bolj kot s poslom ubadati z regulativo.«
In ker optimizem velja in ga slika tudi danes predstavljena 27. PwC raziskava, je v takšnem duhu okroglo mizo zaokrožil državni sekretar Frangež s podatki iz raziskave. »Ti kažejo, da je polovica direktorjev že nared za spremembe in razvojne izzive, ki so znani in ki jih je s predstavitvijo akcijskega načrta danes predstavila izvršna direktorica Združenja Manager Petra Juvančič. Čas je torej za transformacijo, ključno pri tem pa je, da imamo jasne cilje in da jim sledimo.«
»Napočil je trenutek, da se nehamo ukvarjati z vsakodnevnimi političnimi zgodbami, ampak se posvetimo razvojnim temam in preklopom družbene miselnosti v ambiciozno prebojnost,« je piko na i današnjim rezultatom dodala Petra Juvančič.