Najboljša poslovna knjiga 2019 je Velesili umetne inteligence: Kitajska, Silicijeva dolina in novi svetovni red
Združenje Manager in Zbornica knjižnih založnikov in knjigotržcev pri GZS sta na Slovenskem knjižnem sejmu že sedmo leto zapored izbrala najboljšo poslovno knjigo. Člani komisije (predsednik Anton Papež in člani: Tanja Blatnik, Marjana Lavrič Šulman, Diana Jecič, Enej Kirn, Saša Mrak in Zdravko Kafol) so pregledali več kot 20 knjig, ki odpirajo pomembne teme poslovnega sveta, kot so tehnologija, umetna inteligenca, učinkovitost, različnost, psihologija itd. V ožji izbor je komisija uvrstila tri:
Knjiga dr. Amadee Dobovišek Učinkovita implementacija tržnih strategij je namenjena vrhnjemu in srednjemu managementu, ki zmore premagati vztrajanje pri starem in znanem. Podjetja v praksi namreč pogosto zaostajajo za svojimi načrti zaradi ujetosti v svoje utečene navade in pomanjkanja znanja. Avtorica tako v knjigi naslavlja problem razhajanja med natančno izdelanim strateškim načrtom in njegovo manj natančno izvedbo ter poudarja, kako usodno lahko prodajna funkcija vpliva na uresničevanje tržnih strategij. Ker je že dolgo znano, da smo Slovenci narod vrhunskih inženirjev in inovatorjev, a da smo slabši v prodaji, Dobovišek v knjigi predstavi model, kaj narediti za čim bolj učinkovito uresničenje tržnih strategij. Knjiga je izšla pri založbi Publi Una.
V zagovor svojeglavih avtorice Charlan Nemeth je druga knjiga, ki se je uvrstila v ožji izbor. Socialna psihologinja z Univerze v Berkeleyju v njej zagovarja stališče, da soglasnost ni vedno dobra in da lahko pridemo do boljših odločitev, če se opogumimo in izrazimo nestrinjanje. To nas sili k spraševanju o sedanji situaciji in k ponovnemu razmisleku, zato omogoča bolj kreativno in bolj kakovostno odločanje. Avtorica pravi, da ni lahko biti samoten glas, ki vpije v divjini trušča, za mnoge pa je težko sprejeti kritiko in prenašati mnenja, ki se razlikujejo od njihovega. A vendar: ko spodbujamo izražanje nestrinjanja, s tem ne krepimo samo drugih, temveč tudi sami sebe. Knjigo je izdala Založba UMco.
UMco je izdal tudi tretjo finalistko, knjigo z naslovom Velesili umetne inteligence: Kitajska, Silicijeva dolina in novi svetovni red, ki jo je napisal dr. Kai-Fu Lee. Zanj je umetna inteligenca kot pogonski motor najobsežnejše tehnološke revolucije doslej, v kratkem pa bo postala kot elektrika – povsod bo prisotna in brez nje ne bo mogoče živeti. To pomeni tudi velikansko odgovornost, da umetna inteligenca uresniči potencial sile dobrega na svetu, pa naj gre za ustvarjanje novih delovnih mest, napredek zdravstva ali lajšanje vsakdanjega življenja. Avtor se zaveda tudi potenciala njene zlorabe, zato kljub globalni tekmi za tehnološko prevlado poudarja potrebo po skupnem nastopu vseh držav. Eden od najbolj spoštovanih kitajskih strokovnjakov na področju umetne inteligence v svoji vizionarski knjigi ponudi tudi rešitve za eno najbolj korenitih sprememb v človeški zgodovini, knjiga pa daje tudi pomemben vpogled z vzhodne polovice sveta.
Prav zaradi vsega naštetega in ker kitajska rast in razvoj vplivata na vse nas, smo to knjigo izbrali za najboljšo poslovno knjigo leta 2019.