Najboljša poslovna knjiga 2023
»Smeh ni le smeh, temveč je najosnovnejši znak varnosti in povezanosti.« Misel iz knjige Skrivnost sodelovanja, letošnje najboljše poslovne knjige, v kateri je novinar Daniel Coyle strnil večletno raziskovanje različnih skupin. Obiskal je vrhunska podjetja, med drugim Pixar in Google, odpravil se je k zmagovalnim športnim ekipam in trenerjem, k vrhunskim vojaškim specialcem in njihovim poveljnikom in tudi na cesto k iznajdljivim tolpam roparjev in njihovim vodjem. Pri tem je odkril, da se odgovor izjemnega sodelovanja, povezovanja in pripadnosti skriva v dodelanih pravilih organiziranosti posamezne ekipe ali skupine in v številnih podrobnostih njihovega delovanja. Ugotovil je, da medsebojno sodelovanje ni nekaj, kar smo, ampak predvsem to, kar počnemo.
»Knjiga je polna primerov in meni eden bolj zanimivih je, kako lahko en sam posameznik s cinizmom, nečimrnostjo in nezainteresiranostjo za delo uniči celo četo skupin. Ne more pa zrušiti vseh. Zakaj ne? Ker se prej ali slej v eni od skupin najde posameznik, ki je ciniku in nečimrnežu kos in zna in zmore ta njegov cinizem in nečimrnost spremeniti v nekaj dobrega, pozitivnega.«
Ta vtis je o letošnji najboljši poslovni knjigi po razglasitvi na knjižnem sejmu delil Samo Rugelj, urednik založbe UMco, pri kateri je knjiga izšla. Založbi s poučnim imenom. Um pomeni pamet, co pa kooperativnost ali sodelovanje, ki ga krepijo tisti voditelji, ki se znajo in zmorejo pristno razveseliti, ko odkrijejo kaj, kar je treba pohvaliti. Njihova topla in pristna radost krepi občutek pripadnosti in usmerja prihodnje dejavnosti.
Katere ključne razlike med povezanimi in nepovezanimi skupinami je Daniel Coyle še odkril?
· Uspešne skupine imajo jasne prioritete in na vrhu te piramide so medsebojni odnosi, ker se člani skupine zavedajo, da je njihov najpomembnejši projekt gradnja in vzdrževanje skupine.
· Uspešne skupine za sporazumevanje uporabljajo jasne in preproste, a tudi zabavne in čudaške slogane, s katerimi se poistovetijo.
· Uspešne skupine pri komuniciranju ne uporabljajo sendvič tehnike komuniciranja, s katero najprej izpostavimo nekaj pozitivnega, pogovor nadaljujemo s kritiko in ga zaključimo z nečem pozitivnim, spodbudnim. Ta tehnika namreč v praksi med člane vnaša zmedo. Veliko bolj učinkovita je, piše Coyle, tehnika ločevanja, kar pomeni, da se ta trenutek pogovarjamo izključno in samo o dobrih zgodbah in pohvalah, naslednji trenutek izključno o kritikah, napakah, slabih ocenah, a le pod pogojem, da se sogovornik strinja s povratnimi negativnimi informacijami.
Poglejmo še, kdo je letošnje poslovne knjige bral in ocenjeval? Janez Škrabec iz podjetja Riko (predsednik komisije), Lovro Peterlin iz družbe A1, Petra Juvančič, izvršna direktorica ZM, Enej Kirn in Ana Aleksandra Turk iz ZM, Marjana Lavrič Šulman in Vladimir Kukavica iz Zbornice knjižnih založnikov in knjigotržcev pri GZS, ki najboljšo poslovno knjigo z Združenjem Manager izbira že dobro desetletje.