Omejitve so samo v glavi
Dobri voditelji so redki. Mnogokrat sem slišal in bral, da se lahko voditi naučiš in to mnogi tudi poskušajo. Sam sicer verjamem, da se vodja rodi in ne naredi.
Pravi voditelji imajo v sebi duha prvotnih pionirjev, so zlatokopi, predrzni iskalci zlata, ki v strugi reke, v gorah in strmih planinah iščejo zlato. Zlato iščejo, ker verjamejo da obstaja. Seveda iščejo tudi zaradi pohlepa, vendar predvsem zaradi neverjetne avanture iskanja nekaj novega.
Pravi vodja razmišlja o svojem poslanstvu vsak trenutek. Razmišlja o spremembi na bolje, pa čeprav je zadeva napravljena skoraj popolno. Vodenje je poslanstvo in odgovornost. Spremljanje trendov, pa čeprav na področjih, ki so mu tuje, mu dajo novo idejo za njegov posel. Sodobne tehnologije so mu pripomoček na poti k zmagi, pa čeprav uporablja le igralno konzolo za igranje videoiger. Ko pogleda skozi okno v jutranjo pomladno sonce, ne vidi lepega dneva, seveda vidi tudi tega, on vidi priložnost – priložnost, kako bo energijo sonca spremenil v nekaj koristnega; V dnevu ki je pred njim, vidi izziv tako kot v skodelici jutranje kave vidi priložnost investicije na trgu surovin. Njemu delniški trg ne pomeni želje, da bi delnica zrastla in bi zaslužil, on delniški trg oblikuje.
Sodobno vodenje podjetja seveda zahteva širok razpon znan in poznavanje poslovnih funkcij podjetja. Vsekakor pa nekatere lastnosti, izpostavil bi srčnost, razsodnost, usmerjenost k cilju in moralni pogum, ne sme manjkati. Mora znati povezovati in združevati, postaviti se mora na čelo tudi takrat, ko je najtežje. Predvsem pa mora vodja postaviti cilje in izbrati dobro ekipo, ki ga bo spremljala do tega cilja. V ekipi morajo biti posamezniki, ki se s ciljem poistovetijo in jim osnovno vodilo ni denar, pač pa skupno ustvarjanje, vznemirljivost ob tem ustvarjanju in pot k cilju. Ta ekipa je zbiralnik idej, kreativnosti in so in ustvarjalci sprememb.
Ohranjanje konkurenčnosti je zagotovo skrb vsakega dobrega voditelja. Narava nam kaže, da v tekmi za preživetje zmagujejo najbolj pripravljeni, tisti, ki se lahko prilagodijo spremembam okolja, pa čeprav pride, in vedno pride, do »Perfekt storm-a«, nevihte vseh neviht. Kako zagotoviti konkurenčnost na dolgi rok in v okolju, kot je na primer slovensko, ki ti mnogokrat ni naklonjeno? Zagotovo je ena izmed poti inovativnost, povezovanje, vlaganje v raziskave in razvoj in seveda vitkost poslovanja. Predvsem pa se ne smeš zadovoljiti z malimi uspehi, polovičarstvom, saj so omejitve samo v glavi.
Branko Kamenšek, direktor podjetja Lek Veterina in član Združenja Manager