Padec nemške (avtomobilske) industrije, v krču tudi slovenska podjetja
Obseg novih naročil za nemška industrijska podjetja je avgusta v primerjavi z julijem upadel za 7,7 odstotka, medtem ko je mesec poprej zrasel za 4,6 odstotka, poročajo Finance. Upad je bil višji od predvidevanj analitikov, razlogi pa pomanjkanje materialov in vmesnih izdelkov zaradi dobavnih motenj, pa tudi - kot navaja nemško gospodarsko ministrstvo - velika rast velikih naročil v juliju in kolektivni dopusti. Na medletni ravni, avgusta v primerjavi z avgustom lani, so sicer naročila večja za 11,3 odstotka, julija pa so bila za 26,3 odstotka.
Najbolj prizadeti so nemški proizvajalci avtomobilov in sestavnih delov zanje. V Nemčiji bodo letos po napovedih Združenja nemške avtomobilske industrije (VDA) proizvedli le 2,9 milijona vozil, kar je 18 odstotkov manj kot lani in najmanj po letu 1975, poroča Delo. Razlog za globok padec proizvodnje, ki je večino avtomobilskih koncernov že prisilil v zaprtje dela proizvodnje, je veliko pomanjkanje čipov na svetovnih trgih.
Tudi v Sloveniji se podjetja soočajo s podobnimi težavami. Finance poročajo, da Adria Mobil za mesec dni zapira proizvodnjo kombiniranih vozil in novembra za tri tedne proizvodnjo avtodomov. Zaradi pomanjkanja čipov imajo že dlje časa težave tudi v novomeškem Revozu, kjer bodo prihodnji teden proizvodnjo ustavili za dva dni, nato pa je vse odvisno od razmer v oskrbovalni verigi, pravijo.