Petra Juvančič: Za Slovenijo, v kateri bomo lahko ustvarjali
Konec marca smo se gospodarstveniki skupaj s predstavniki devetih političnih strank usedli na pogovor. Tudi tokrat smo managerji, podjetniki in gospodarstveniki manj govorili in več poslušali. O devetih vizijah in razumevanjih vitke in prijazne, zelene in pametne ter napredne, sposobne in ambiciozne Slovenije, kot jih vidijo politične stranke z največjo podporo v javnomnenjskih raziskavah.
Veliko različnih pogledov smo slišali, veliko besed in obljub. A vendar so stvari v svoji biti dokaj preproste. Na Managerskem kongresu jih je povzel Hans Paul Bürkner, nekdanji predsednik in CEO družbe Boston Consulting Group: "Slovenija je zelo lepa dežela in tu se zelo lepo živi. Vendar imate težave z ohranjanjem in privabljanjem talentov, tako da se boste morali odločiti, ali želite državo, v kateri se lepo živi, ali državo, v kateri se lahko tudi dela."
Zato Slovenija nujno potrebuje spodbudno poslovno okolje, v katerem bodo ljudje lahko ustvarjali in zaposlovali, ter razvojno davčno politiko, ki bo spodbujala talente, da ostanejo oz. pridejo v Slovenijo in tu pišejo zgodbe o uspehu. Prav gospodarski razvoj in investicije (tudi tuje, do katerih imamo nerazumljiv odpor) so tiste, ki ustvarjajo kakovostna delovna mesta ter prinašajo prihodke za zdravstvo, pokojnine in socialno varnost, s tem pa največ naredijo za solidarnost in socialno državo.
Te dolgoročno ne bomo mogli zagotavljati brez spodbujanja gospodarstva, konkurenčnosti, drzne podjetniške kulture in ambicioznosti. Prav zdaj je pravi čas, da se vprašamo, od česa bomo imeli tako ljudje kot država na koncu več: od poplave birokracije, zapletene administracije in kompleksnega davčnega sistema, ki davijo ambiciozne posameznike in spodbujajo ribarjenje v kalnem, ali od vitke države s svobodno gospodarsko pobudo, ki bo ohranjala ljudi in kapital doma.
V Sobotni prilogi je odgovorni urednik Ali Žerdin, ki je tudi član Observatorija Združenja Manager, lepo zapisal: "Miru, svobode, demokracije, človekovih pravic in rock'n'rolla bo toliko, kolikor smo za te in druge lepe reči pripravljeni narediti sami." Veliko lahko naredimo že s tem, da bomo 24. aprila odšli na volišča in prevzeli odgovornost za prihodnost. Ker mi smo za prihodnjo večjo blaginjo pripravljeni veliko narediti tudi sami.
Petra Juvančič, izvršna direktorica Združenja Manager