Samo Kumar: Ambiciozna Slovenija? Si upamo to reči naglas?
Časnik Finance je objavil raziskavo Gallupa, da se zgolj 17 odstotkov zaposlenih Slovencev na delovnem mestu počuti res dobro in so motivirani. Ni skrivnost, da obstaja precej premo sorazmerna ali celo eksponentna funkcija zadovoljstva zaposlenih z uspehom podjetja – bolj kot so zaposleni zadovoljni, večji je dobiček podjetja. Kakšne podvige torej potrebujemo za razvoj in preboj, da smo na eni strani zaposleni bolj motivirani, na drugi pa podjetja uspešnejša?
Zgodovinsko smo Slovenci vedno veljali za skromen narod. Bodi 'priden', veliko delaj, poslušaj navodila, ne izstopaj po nepotrebnem. V tujih jezikih je težko najti dobeseden prevod v dotičnem pomenu za besedo 'priden', morda hardworking? Pa še to ima v tujini bolj povezavo s samim izplenom oziroma efektivnostjo. Mislim, da bi se večkrat morali vprašati, ali je bil nekdo efektiven, ne samo priden.
In tu je osnovno vprašanje, ali smo Slovenci dovolj ambiciozni? Zakaj dojemamo ambicioznost kot negativno vrednoto? Tematika si verjetno zasluži razpravo o zgodovinskem razvoju naroda, všeč pa mi je, da mlajše generacije drugače gledajo na to vrednoto. Sam zagotovo ne bi bil tu, kjer sem, če ne bi bil ambiciozen. Še vedno morda hecna zgodba, vendar 23-krat sem moral zavrteti telefon, da sem dobil sestanek s tedanjim direktorjem IBM-a. Bi temu rekli vztrajen? Ambiciozen? Trmast? Obupan? Ali morda malo nor. Mogoče skupek vsega, vendar z jasnim ciljem, vizijo in izdelano potjo, kako priti do cilja.
Samo kot ambiciozna družba bomo lahko ustvarjali večjo dodano vrednost in posledično boljšo blaginjo življenja v Sloveniji. Kaj torej potrebujemo za razvoj in preboj? Razbiti stigmo ambicioznosti kot negativno vrednoto! Oseba ali podjetje je lahko ambiciozno, pa to še ne pomeni, da odnosi v podjetju niso človeški ali da je meja med poslovnim in zasebnim življenjem zabrisana ali da je pomemben samo rezultat.
Ravno ambicioznost in boljši rezultati prinašajo dodatne investicije, boljšo klimo, večjo sproščenost in tudi prostor za kakšno napako več – brez teh ne gre in mislim, da so za dolgoročni razvoj zelo koristne. Samo družba, ki sprejema ambicioznost kot pozitivno vrednoto, bo uspešna družba. Bodimo ambiciozni, a hkrati ostanimo prizemljeni ljudje – »people do business with people«.
Samo Kumar, izvršni direktor IBM Slovenija