Slovenija čez 30 let? Pogumnejša in uspešna!
Pred skoraj natanko 30 leti je vrh Billboardove glasbene lestvice Hot 100 zasedla zelo znana skladba She Drives Me Crazy, ki je bila s svojim nalezljivim refrenom konec 80. let velik hit tudi v diskotekah pri nas. Česar fantje iz zasedbe Fine Young Cannibals takrat niso vedeli, pa je, da je imela skladba tudi vizionarske elemente in to celo za poslovno okolje. Kaj imam v mislih?
Kot pove že njen naslov, skladba govori o tem, da mladenka mladeniča s svojim vedenjem spravlja ob pamet. Nekaj podobnega bi lahko rekli tudi za današnji odnos med globalnim poslovnim okoljem in managerji. Poslovno okolje in predvsem hitre spremembe, ki se dogajajo v njem, namreč managerje včasih spravljajo na rob pameti. Kako se je z vedenjem mladenke spopadel mladenič iz skladbe, žal ne vemo. Vemo pa, kako naj se s spremembami v poslovnem okolju spopademo managerji. A poglejmo najprej, kakšne spremembe se sploh dogajajo.
Spremembe, ki nas spravljajo na rob pameti
Na primer, če smo dolga leta podatke predvsem zbirali in ne toliko analizirali, je danes kakovostna analiza podatkov ključna za uspeh v poslovnem svetu. Raziskava, ki so jo izvedli v družbi A.T. Kearney skupaj z Melbourne Business School, je pokazala, da so podjetja, ki so v svoje odločanje uvedla napredne analitične pristope, za 60 % bolj dobičkonosna od podjetij, ki so šele na začetku poti uporabe napredne analitike. Umetna inteligenca nadalje spreminja delovno okolje v podjetjih. Raziskava podjetja Oracle je tako pokazala, da bi kar 93 % zaposlenih zaupalo ukazom, ki bi jim jih dal robot. Seveda ne smemo pozabiti niti na hiter razvoj industrije 4.0, ki že spreminja dojemanje in delovanje industrijske proizvodnje ter nenazadnje odpira povsem nov trg. Raziskava družbe IoT Analytics je pokazala, da se bo globalna potrošnja za produkte industrije 4.0 v naslednjih treh letih skoraj potrojila in dosegla 275 milijard evrov.
Kako se torej spopasti s temi in mnogimi drugimi spremembami v okolju, ki nas vodijo na rob norosti? Preprosto stopimo čez rob in sprejmimo, da je norost nova normalnost. V prihodnosti bo normalnost vse bolj pomenila tudi povprečnost. Zato bo za managerje ključno, da bomo s svojo pozitivno norostjo spreminjali okolje, namesto da bi okolje spreminjalo nas.
Vztrajni in drzni
Ljudje smo navajeni delovati znotraj okvirjev, zato bo naloga managerjev, da postavimo nove okvirje na drugačnih temeljih, znotraj katerih bodo delovali naši sodelavci. Da bomo lahko postavljali nove okvirje, bomo morali biti dovolj drzni, da bomo kršili pravila. Za to bomo morali imeti dovolj domišljije in zlasti dovolj vztrajnosti, da ne bomo pokleknili pred prvo višjo oviro. Vztrajnost pa bomo razvili s prepričanjem, da bo naš načrt uspel in da lahko spreminjamo svet okoli sebe.
Prihodnost je rezervirana za drzne, vztrajne in več kot samo malo pozitivno nore. Prepričan sem, da slovenski managerji in managerke smo taki. Slovenska podjetja imajo zato pred sabo uspešno pot, na kateri bodo svetu pokazala, da Slovenija ni samo lep košček zemlje nekje v Evropi, ampak dom pogumnih in uspešnih ljudi. Dom ljudi, ki si drznejo verjeti, da lahko spremenijo svet.
Lovro Peterlin, predsednik Sekcije mladih managerjev in managing direktor A1 Slovenija