Trajnost v podjetjih je dolgoročni proces

7.6.2022

MAO ZM trajnost2
Za uvajanje trajnosti v podjetju so pomembni povezovanje, osveščanje strank in zaposlenih ter dolgoročno razmišljanje, so soglašali sogovorniki na okrogli mizi, ki jo je ZM pripravil v sodelovanju z MAO.

Za uvajanje trajnosti v podjetju so pomembni povezovanje, osveščanje strank in zaposlenih ter dolgoročno razmišljanje, so po poročanju STA soglašali sogovorniki na okrogli mizi z naslovom Kakšne oblike je trajnost?, ki jo je Združenje Manager pripravilo skupaj z Muzejem za arhitekturo in oblikovanje (MAO).

"Ko se bo izstavilo račune, se bo ugotovilo, da se trajnost splača," je poudaril ustanovitelj podjetja Pipistrel Ivo Boscarol. Ob njem so na okrogli mizi sodelovali še Andrej Bergant iz Petrola, Matej Čer iz podjetja Avant Car, Cas Lachaert iz podjetja Ikea Slovenija, Dušan Lukič iz Porsche Slovenija ter Blaž Likozar s Kemijskega inštituta v Ljubljani.

Sogovorniki so se strinjali, da je trajnost kompleksen pojem, ki pa ga je za uspešno izvajanje v podjetjih treba ponotranjiti.

"Vedno se začne v prepričanju. Boli kot smo prepričani, bolj je lahko uspešna," je o trajnosti dejal Boscarol. Ob tem je opozoril na potrebo po spremembi načina razmišljanja v družbi. "Če ne bomo pri trajnosti začeli razmišljati, da je treba zmanjšati potrošniške navade in dokler bo marketing generiral miniranje trajnosti, potem bomo vsi tukaj nemočni," je povedal zbranim.

Po mnenju sodelujočih na okrogli mizi je trajnost treba razumeti kot nekaj dolgoročnega. A kot je izpostavil Lukič, se lahko zgodi, da se posledično preveč časa porabi za razmišljanje in premalo za dejanja. "Treba je dobro razmisliti, a nas to ne sme zamrzniti pri ukrepanju," je dejal.

Vedno več podjetij snuje trajnostne strategije, vendar pri njihovi realizaciji ubirajo različne načine.

Kot je pojasnil Bergant, je v starejših podjetjih težje uvajati novosti. Pomembna je ozaveščenost na ravni vodstva družbe, prav tako pa si pomagajo s posebno ekipo, ki je zadolžena za realizacijo trajnostne strategije. Medtem pa v Ikei nimajo takšne ekipe. Po besedah Lachaerta namreč menijo, da se s tem vsa odgovornost za trajnost prenese na to ekipo, bolj pomembno pa se jim zdi, da se vsak zaposleni za svoje področje zaveda, kaj je treba storiti.

A precej težje kot notranja reorganizacija je po mnenju sogovornikov ustvarjanje trga. Kot je pojasnil Čer, se je le manjši, bolj zanesenjaški del strank, pripravljen prilagoditi, pri ostalih pa je treba iti bolj "na silo". Prav trg pa je tisti, ki s povpraševanjem po trajnostnih izdelkih lahko pomaga siliti podjetja k bolj trajnostni usmeritvi, je poudaril Lachaert.

V Evropi, tudi Sloveniji so predvsem med mladimi zaznali velik porast povpraševanja po trajnostnih izdelkih.

Za uspešno trajnostno usmeritev podjetja je po besedah Likozarja treba vlagati tudi v inovacije in razvoj, pri tem pa zelo veliko vlogo igra tudi interdisciplinarnost. Povezovanje pa je pomembno tudi na lokalni ravni, je prepričan Čer.

Vir: STA