Za vsak preskok je potreben pogum

5.10.2018
Lovro Peterlin A1

Obstaja beseda, ki jo lahko uporabimo v opisu čisto vseh uspešnih inovatorjev. Ta beseda je pogum. Razmišljanje izven okvirjev in izvedba drznih zamisli namreč poleg obširnega znanja zahtevata predvsem obilico poguma.

Inovativnost danes (pre)pogosto povezujemo z mladimi zagonskimi podjetji, ki so z novimi načini razmišljanja in dela pretresli tradicionalne panoge. Vsi vemo, kako so Airbnb, Uber in druge platforme spremenili procese, za katere bi nekoč dejali, da so optimalni in zato nespremenljivi. Kaj pa velika podjetja? Znajo tudi ta narediti preskok, se ponovno »izumiti« in pretresti panogo? 

Poglejmo nekaj primerov. Lego se je ob naraščajoči priljubljenosti videoiger in posledično manjšem številu dečkov, ki se igrajo s kockami, s programom Lego Friends močno približal tudi deklicam. McDonald's ni več veriga restavracij, v katerih lahko gost poje samo nezdravo hrano z veliko kalorijami, ampak na meniju najde tudi zdrave obroke in celodnevni zajtrk. IBM se je iz proizvajalca osebnih računalnikov pretvoril v IT in svetovalno podjetje. Nenazadnje tudi v A1 preskakujemo med panogami in se iz telekomunikacij selimo na področje celovitih informacijsko-komunikacijskih rešitev.

Vidimo lahko, da je včasih inovativnosti izbira, a še pogosteje nuja. Brez nje namreč ne moremo narediti preskoka, s katerim bodo naša podjetja in naše gospodarstvo ustvarjali in držali prednost pred konkurenti. Zato si resnično želim, da bomo besedo pogum v prihodnje še pogosteje uporabljali tudi v opisu slovenskih podjetij. Kajti, če z vsako boječo odločitvijo postajamo vse bolj boječi, z vsako pogumno odločitvijo postajamo vse bolj pogumni.

Zato samo pogumno naprej. Zmagujejo tisti, ki so inovativni in pogumni. 

 

Lovro Peterlin, direktor A1 Slovenija in predsednik sekcije mladih managerjev pri Združenju Manager